Što znače pojmovi ITSM, BSM, BPM i DevOps?

“Jednostavno i jasno objašnjenje popularnih pojmova.

Često se susrećemo s različitim pojmovima i skraćenicama koje opisuju razne procese i metodologije u poslovanju. ITSM, BSM, BPM i DevOps su neki od tih pojmova koji igraju ključne uloge u poslovanju svake tvrtke. U ovom blog postu, jednostavno i jasno ćemo objasniti što znači svaki od tih pojmova i gdje se najčešće koristi.

1.ITSM(Upravljanje IT uslugama)

ITSM se odnosi na skup procesa i aktivnosti koje organizacije koriste za dizajniranje, implementaciju, upravljanje i podršku IT uslugama koje pružaju svojim korisnicima, to jest ostalim odjelima(Business Units) Cilj ITSM-a je osigurati da IT usluge zadovoljavaju poslovne potrebe i pružaju maksimalnu vrijednost korisnicima i tvrtki.

Najčešće ga koriste:

- Velike korporacije i organizacije koje imaju složene IT infrastrukture.

- IT odjeli koji trebaju efikasno upravljati incidentima, promjenama i problemima.

- Procesi Implementacije ITIL (Information Technology Infrastructure Library) standarda

2.BSM (Upravljanje poslovnim uslugama)

BSM je sličan ITSM-u, no on se odnosi na upravljanje uslugama ostalih poslovnih odjela poput pravnog, marketinškog itd. BSM pomaže organizacijama da standardiziraju i optimiziraju suradnju među svim odjelima i timovima tvrtke.

Najčešće ga koriste:

- Organizacije koje žele osigurati maksimalnu efikasnost procesa

- Tvrtke koje želje standardizirati proces pružanja usluga unutar i izvan organizacije

- Organizacije koje imaju mnogo internih zahtjeva koje treba dokumentirati i pratiti

3.BPM (Upravljanje poslovnim procesima)

BPM se odnosi se na metodologiju koja pomaže organizacijama da poboljšaju svoje poslovne procese kako bi bili efikasniji i efektivniji. BPM uključuje analizu, dizajn, implementaciju, nadzor i optimizaciju poslovnih procesa. BPM se kolokvijalno može nazvati i Work Management.

Najčešće ga koriste:

- Tvrtke koje žele optimizirati svoje poslovne operacije

- Organizacije koje trebaju poboljšati produktivnost i smanjiti troškove

- Tvrtke koje softverskim rješenjima žele automatizaciju poslovnih procesa

4.DevOps(Razvoj i operacije)

DevOps se odnosi na skup praksi koje kombiniraju razvoj (Development) i operacije (Operations) s ciljem skraćivanja životnog ciklusa razvoja softvera i pružanja kontinuirane isporuke uz visoku kvalitetu. DevOps kultura potiče suradnju između razvojnih timova i operacija kako bi se postigla brža i efikasnija isporuka softverskih rješenja.

Najčešće ga koriste:

- Softverske tvrtke koje žele ubrzati razvoj i isporuku novih funkcionalnosti

- IT organizacije koje žele poboljšati suradnju između različitih timova

- Implementacija CI/CD (Continuous Integration/Continuous Deployment) praksi.

Razumijevanje pojmova kao što su ITSM, BSM, BPM i DevOps ključno je za modernu organizaciju koja želi unaprijediti svoje poslovne procese i IT operacije. Svaki od tih pojmova ima specifičnu ulogu i primjenu u poslovanju, a njihova implementacija može donijeti značajne prednosti, od efikasnijeg upravljanja IT uslugama do brže isporuke softverskih rješenja.

Nadamo se da vam je ovaj blog post pomogao da bolje razumijete ove važne pojmove i njihove koristi za vašu organizaciju.

Previous
Previous

Koliko su timovi izgubili sati(i novca) ne upravljajući poslovanjem u 2023?

Next
Next

Što je Jira Service Management?